Nov 2, 2013

Rindu Maryam

Rindu macam-macam.
Rindu blogging.
Rindu anak buah saya, Maryam!

Sebab rindu Maryam, maka entri #throwback untuk hari ini.

FYI, Maryam antara anak buah saya yang rapat dengan anak-anak saya.
"Kak ina...abang...abin.." yes, itulah panggilan dari Maryam untuk kak Dina, Zarif dan Abil.

"Mak..."
"Maknyahh.."
Ini pulak panggilan dia untuk saya. haha (sesuka hati dia)

Maryam suka ikut family saya pergi outing.
Well, mula-mula dia takut-takut.
Tapi sejak follow trip kami ke Aquaria, memang dia pantang tengok kami keluar rumah.
Sebenarnya, sesiapa pun keluar rumah, dia nak IKUT. haha

Anyway, dengan kami, memang semangat nak mengikut tu lebih kuat.
Untuk Maryam, outing with MakNgah means fun! (agaknya la haha)

The thing with Maryam is, she's Hyper.
Macam Abil dulu-dulu. Sekarang Abil dah slow sikit dan terkawal. Alhamdulillah

Oleh kerana saya ada pengalaman dengan Abil, 
makanya menjaga Maryam tak sesusah mana.
Yang susah part nak maintain stamina dan SABAR. haha

Ok. Ini trip kami ke KLIA buat kali ke berapa ntah. hehe
(hantar mak ayah mertua saya balik JB, sekembali dari umrah tempohari)
Layan gambar jom!



Kami parking di Putrajaya Sentral, kemudian naik tren ERL ke KLIA.
Parking yang murah & mudah. Saja seronok-seronok naik tren. hehe


5-10 min pertama dalam tren, Maryam sangat bersopan santun.
Mungkin sedikit takut.
Selepas 10minit, ajak duduk atas riba pun dia tak nak dah. haha


Maryam dan kak Dina memang bff :)


Orang paling seronok naik tren? Semestinya Abil! :)

Di KLIA, orang paling ligat dan hiper? Semestinya Maryam!
Saya dan suami sama-sama kena alert.
Kak Dina dan Zarif pun sama-sama jadi 'pengawas'. hehe

Maryam dan Abil. Dua-dua 'suspek utama' sepanjang outing kami. hehe

Muka-muka happy!

Sejak ke KLIA, Maryam dah kenal kapal terbang. Pandai! hehe


Memang best bawak bebudak ni berjalan. PENAT, tapi FUN!

7 TIPS for Dealing with Hyperactive Children

Setakat pergi KLIA je pun.
Setakat naik tren ERL je pun.
But they really enjoyed themselves.
Alhamdulillah!

Ok. Sekarang rasa nak 'terbang' ke KL jumpa Maryam :)

Happy weekend!

2 comments:

Farahliza Isa said...

seronoknye budak2 semua! :D

maryam da besar dah ye kak...rindu jugak especially ngn ekeen, lama sgt x jumpa dia :(

syahida said...

farah,
bebudak ni (termasuk maknya) mmg 'hantu' tren haha

a ah keen pun kata dah lama x jmpa awak..gi la calling2 dia :)

Anda mungkin juga meminati: